Ontstressen

Ontstressen in onzekere tijden

De wereld staat op zijn kop. Het is logisch dat stress en angst getriggerd worden. Stress en angst stoppen, begint paradoxaal genoeg met het erkennen en toelaten van je gevoelens. Misschien maak je je zorgen om je gezondheid of die van je dierbaren. Of heb je financiële zorgen. Mogelijk moet je onder grote druk werken. Of heb je veel stress van thuis zitten met je kinderen. Misschien voel je je simpelweg onrustig door de onrust in de wereld.

De eerste stap is om te erkennen wat deze situatie met jou doet en wat jij voelt. Zonder oordeel. De Verbonden Brein Houding kan je helpen om je gevoelens helemaal toe te laten.

Ga ontspannen zitten, kruis je enkels en polsen en strengel je vingers in elkaar, leg je handen in je schoot. Sluit je ogen en concentreer je op wat je voelt. Ook (of beter gezegd: juist) als dit vervelende gevoelens zijn. Geef alle angst/ stress/ onrust/ verdriet/ pijn/ boosheid/ frustratie/… de ruimte.

Na een tijdje zul je merken dat je tot rust komt. Pas dan open je je ogen. Dan zet je je voeten plat op de grond en doe je je vingertoppen tegen elkaar voor 7 seconden. Doe dit minstens drie keer per dag, of zo vaak als het nodig is.

Meer weten? Kijk op www.ontstressen.nu.